Sociálna poisťovňa od 29. decembra 2022 eviduje problémy s riadnou prevádzkou eSlužieb.
Keďže táto situácia má vplyv na plnenie si povinností odvádzateľov poistného (najmä povinnosť registrovať zamestnancov), SOCIÁLNA POISŤOVŇA NA TENTO TECHNICKÝ PROBLÉM V TEJTO SÚVISLOSTI PRIHLIADA.
Na vyriešení problému intenzívne pracujeme a o plnej funkčnosti eSlužieb budeme odvádzateľov poistného ihneď informovať.
Doplňujúca informácia v súvislosti s uplatňovaním odvodovo odpočítateľnej položky (OOP):
· dátum oznámenia uplatnenia OOP je dátum, kedy DOHODÁR OZNÁMIL zamestnávateľovi uplatnenie OOP (napríklad počas decembra 2022). Zamestnávateľ má povinnosť tento dátum oznámiť Sociálnej poisťovni,
· aj keď zamestnávateľ oznámi uvedený dátum ONESKORENE, stále uvádza TEN ISTÝ DÁTUM (december 2022),
· oneskorené oznámenie uplatnenia OOP NEMÁ VPLYV na samotný začiatok uplatňovania OOP, pokiaľ si dohodár napríklad neuplatnil OOP neoprávnene z viacerých právnych vzťahov (dohôd) súčasne v decembri 2022.