Nová verzia služby „Odvádzateľ poistného“ prináša praktické vylepšenia pre administratívu (personalistiku a odvody). Hlavné zmeny sa týkajú kontroly výkazov pre zamestnancov – pracujúcich dôchodcov a tiež rýchlosti zobrazenia zmien pri rozličných statusoch zamestnanca.
1. Upravili sme kontroly pri posielaní výkazov pre zamestnancov – pracujúcich dôchodcov
Všetky zasielané Mesačné výkazy poistného a príspevkov (MV) alebo Výkazy poistného a príspevkov (VP) od obdobia 02/2025 sú už kontrolované upravenými kontrolami pre zamestnancov – pracujúcich dôchodcov.
Ide o nasledujúce varovania, ktoré je možné nájsť v zozname chýb a objavia sa iba v prípade nesprávneho vyplnenia riadku prílohy MV alebo VP (zamestnanec má dôchodok a súvisiace fondy nie sú nulové / zamestnanec nemá dôchodok a súvisiace fondy sú nulové):
Kontrola na dôchodky:
- Fond XY s poradovým číslom riadku XY: Evidujeme dôchodok, ktorý má vplyv na platenie poistného
- Riadok s poradovým číslom XY: Neevidujeme typ dôchodku, ktorý má vplyv na platenie poistného
- Riadok s poradovým číslom XY: Skontrolujte správnosť vyplnenia fondu XY (neevidujeme dôchodok)
Pripomíname zamestnávateľom, že je potrebné zvýšiť pozornosť pri posielaní výkazov a dôsledne si skontrolovať varovania. Vyhnú sa tak možným budúcim opravám, ktoré sú často administratívne a časovo náročné.
- Zrýchlili sme zobrazovanie informácií
Aktuálne technické úpravy zrýchlia zamestnávateľovi administratívny život pri odhlasovaní zamestnancov alebo pri oznamovaní iných údajov (zmena, prerušenie, zrušenie prihlásenia).
Ako to bolo doteraz:
Donedávna bolo potrebné čakať približne 24 hodín, pokiaľ sa údaje o prihlásenom zamestnancovi prejavili v službe „Odvádzateľ poistného“ v plnej miere tak, aby bolo možné zamestnanca aj hneď odhlásiť. Registračný list FO (RLFO) prihláška bol síce spracovaný v cieľovom informačnom systéme a s tým oznámené IČPV, ale pre plnohodnotné spracovanie napríklad RLFO odhlášky bolo potrebné počkať na zobrazenie dát v prehľade „Register“.
Odteraz rýchlejšie, efektívnejšie a častejšie:
Od nasadenia novej verzie sa zobrazia údaje v prehľade „Register“ ihneď po spracovaní RLFO (stav spracovania RLFO: spracovaný) a je možné pokračovať v ďalších činnostiach. Napríklad poslať RLFO, prerušenie alebo odhlášku, prípadne poslať MV.
Rovnako to platí aj pri zmene dátumov registrácie zamestnancov, ak zamestnávateľ požiada pobočku o opravu – po zrealizovaní opravy sa zmeny zobrazia aj v prehľade „Register“.
RLFO sa spracúvajú automatizovane viackrát do dňa. Zároveň sa skrátil čas naplánovanej kontroly na register zo 48 hodín na 12 hodín. Túto kontrolu vie zamestnávateľ spustiť priamo z výkazu, ktorý má chyby registrácie.