Domovská stránka

Page title

Opravné prostriedky – Garančné poistenie

Odvolacie konanie v garančnom poistení

Text
  • Proti rozhodnutiu pobočky o dávke garančného poistenia je možné podať odvolanie.
  • Odvolanie sa podáva na pobočke, ktorá rozhodnutie vydala.
  • Odvolanie možno podať v lehote do 30 dní odo dňa oznámenia (doručenia) rozhodnutia.
  • Ak rozhodnutie neobsahovalo poučenie alebo obsahovalo nesprávne poučenie odvolanie možno podať v lehote do troch mesiacov odo dňa oznámenia (doručenia) rozhodnutia. Včas podané odvolanie má odkladný účinok.
  • Účastník konania, ktorý podal odvolanie, môže toto odvolanie vziať späť; ak účastník konania vzal odvolanie späť, nemôže podať odvolanie znovu.
  • Ak podanému odvolaniu nevyhovie pobočka, je povinná ho do 30 dní odstúpiť ústrediu.
  • Ústredie o podanom odvolaní rozhodne do 60 dní od začatia odvolacieho konania, pričom v mimoriadne zložitých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená o ďalších 60 dní, o čom však informuje účastníka konania.
  • Odvolacie konanie možno aj za zákonom stanovených podmienok prerušiť, pričom o prerušení konania je účastník konania informovaný rozhodnutím.
  • Proti rozhodnutiu o odvolaní sa nemožno ďalej odvolať, ale možno ho napadnúť správnou žalobou, a to v lehote dvoch mesiacov, od oznámenia (doručenia) rozhodnutia o odvolaní. Zmeškanie tejto lehoty nemožno odpustiť.
  • Správnu žalobu je potrebné podať na správnom súde, príslušnom podľa bydliska účastníka konania, a to buď na správnom súde v Bratislave, v Banskej Bystrici alebo v Košiciach.
  • Podanie správnej žaloby je oslobodené od súdneho poplatku.

Ako podám odvolanie?

Text

Podať odvolanie proti rozhodnutiu Sociálnej poisťovne môžete:

  • Elektronicky cez portál slovensko.sk

      Pre využitie služby potrebujete:

      • elektronický občiansky preukaz s čipom (eID) a kvalifikovaný elektronický podpis (KEP),
      • službu môžete využiť po kliknutí na odkaz a vyplnení formuláru tu: Podanie Odvolania proti rozhodnutiu Sociálnej poisťovne (pripravuje sa).
    • Písomne – poštou alebo osobne (kontakty nájdete tu: Kontakty - Pobočky Sociálnej poisťovne)

    Ako podám doplnenie odvolania?

    Text

    Podať doplnenie už predtým podaného odvolania môžete:

    • Elektronicky cez portál slovensko.sk

        Pre využitie služby potrebujete:

        • elektronický občiansky preukaz s čipom (eID) a kvalifikovaný elektronický podpis (KEP),
        • službu môžete využiť po kliknutí na odkaz a vyplnení formuláru tu: Podanie Doplnenia odvolania (pripravuje sa).
      • Písomne – poštou alebo osobne (kontakty nájdete tu: Kontakty - Pobočky Sociálnej poisťovne)