Domovská stránka

Page title

Dôležité oznamy (EÚP)

Tri proklientske novinky Sociálnej poisťovne v Elektronickom účte poistenca: Platobná brána pre úhradu poistného a nedoplatkov, stav konania o dôchodkovej dávke a informatívna suma dávky v nezamestnanosti

Členom už

2 roky 11 mesiacov
Pridal/a davidstrojny dňa Št, 3.7.2025 - 12:12

Sociálna poisťovňa pokračuje v elektronizácii svojich služieb, ktoré patria k prioritným a strategickým pilierom jej činnosti. V týchto dňoch zavádza do prevádzky ďalšie novinky. V Elektronickom účte poistenca (EUP) si už klient bude môcť sám sledovať a prostredníctvom tzv. platobnej brány aj uhradiť poistné a ďalšie nedoplatky, vrátane penále. Po zamestnávateľoch tak budú mať túto pohodlnú službu k dispozícii aj fyzické osoby – živnostníci a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby a tiež dobrovoľne poistené osoby. Bez návštevy pobočky či kontaktovania Informačno-poradenského centra si klienti budú môcť preveriť aj to, v akom štádiu vybavovania je ich podaná žiadosť o dôchodkovú dávku. Rovnako si bez návštevy pobočky v prípade straty zamestnania môžu záujemcovia prostredníctvom novej kalkulačky orientačne zistiť informatívnu sumu dávky v nezamestnanosti. Dve nové funkcionality v EUP – Informatívna suma dávky v nezamestnanosti a Platobná brána pre úhradu poistného a nedoplatkov – zavádza Sociálna poisťovňa aj vďaka financovaniu z Plánu obnovy a odolnosti Európskej únie. Služby EUP aktuálne využíva viac ako 400 tisíc poistencov.

“Takto si predstavujem modernú komunikáciu s občanom. Bez chodenia po úradoch sa dozviete všetky dôležité informácie pre prípravu na dôchodok, cez jeho informatívnu výšku, až po budúcu dôchodkovú prognózu v roku 2026. Nechýba ePN, užitočné informácie k nemocenskému poisteniu, či dávke v nezamestnanosti. Na základe toho sa môžete lepšie pripraviť na svoju budúcnosť a tiež lepšie zariadiť vo svojich životných situáciách. Preto chcem všetkých vyzvať, aby si aktivovali elektronický účet poistenca, kde nájdu všetky svoje podrobné informácie,“ uviedol na tlačovej konferencii Erik Tomáš, minister práce, sociálnych vecí a rodiny.

Prvá novinka: Platobná brána – rýchla a pohodlná cesta k úhrade poistného a nedoplatkov

V roku 30. výročia svojho fungovania Sociálna poisťovňa kontinuálne zlepšuje svoje služby. Platobná brána je služba, ktorú od jesene minulého roka využíva na úhradu poistného a prípadných nedoplatkov skupina zamestnávateľov. V týchto dňoch k nim pribúdajú aj fyzické osoby – živnostníci a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a tiež dobrovoľne poistené osoby. „Platobná brána sa stáva rýchlou a pohodlnou cestou k úhrade poistného a nedoplatkov. Veríme, že našim poistencom zatraktívni a zjednoduší plnenie si povinností. Vďaka našej novinke si ich môžu vybaviť pár klikmi v užívateľsky prívetivom online prostredí,“ zdôraznil generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška.

Prostredníctvom EUP v záložke „Platby“ sa odvádzateľovi zobrazia všetky evidované neuhradené položky, ktorými môžu byť poistné pred splatnosťou, dlžné poistné, zostávajúce položky na úhradu zo schváleného splátkového kalendára, penále alebo pokuty. Zostáva už len na rozhodnutí odvádzateľa, ktoré položky si zvolí na zaplatenie. Platba prebieha prostredníctvom Štátnej pokladnice, ktorá umožňuje online platby s využitím platobnej karty, platobnej metódy Google Pay alebo Apple Pay. Zaúčtovanie platby v informačnom systéme Sociálnej poisťovne prebehne spravidla v pracovných dňoch do 48 hodín.

Ako dodala Lucia Haraštová, riaditeľka odboru správy aplikácií poistného a pohľadávok Sociálnej poisťovne, platobná brána „je ďalším proklientskym preventívnym opatrením, ktoré pomáha už aj fyzickým osobám vyhnúť sa chybám pri zadávaní identifikačných údajov na úhradu, možným sankciám a prípadnému vymáhaniu dlžným súm“. Sociálna poisťovňa od rozšírenia platobnej brány preto očakáva zvýšenie úhrad poistného a dodržiavanie platobnej disciplíny (pravidelnosť v platení odvodov) aj v skupine SZČO a dobrovoľne poistených osôb.

Druhá novinka: Stav konania o dôchodkovej dávke

Druhá nová funkcionalita v EUP sa týka skupiny žiadateľov o niektorú dôchodkovú dávku – starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok či pozostalostné dávky (vdovský, vdovecký, sirotský). 

„Naši občania si po podaní žiadosti o dôchodok v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne môžu v záložke EUP Konanie o dôchodkovej dávke jednoducho a bez ďalšieho zdržiavania a kontaktovania našich kolegov priebežne podľa svojich potrieb sledovať, v akom štádiu je vybavovanie ich žiadosti a čo sa s ňou aktuálne deje,“ vysvetlil riaditeľ Sekcie dôchodkového poistenia Martin Hloušek. Na posúdenie žiadosti má Sociálna poisťovňa 60 dní, v niektorých prípadoch, keď je potrebné vyžiadať a doplniť chýbajúce údaje o dôchodkovom poistení, možno túto lehotu predĺžiť o ďalších 60 dní, resp. prerušiť konanie o dávke. Aj túto informáciu si žiadatelia o dôchodok nájdu vo svojom EUP. Rovnako sú v ňom pre občanov vo veku 39 rokov a starších prístupné aj údaje o evidovaných obdobiach dôchodkového poistenia i neevidovaných (chýbajúcich) obdobiach a bývalých zamestnávateľoch.

Tretia novinka: Informatívna suma dávky v nezamestnanosti

V záložke EUP „Poistenie v nezamestnanosti“ zriadila Sociálna poisťovňa ďalšiu novú funkcionalitu „Informatívna suma dávky v nezamestnanosti“. Klient najskôr dostane informáciu, že zobrazenie výšky dávky nemusí znamenať, že na ňu vznikne automaticky nárok. „Výpočet dennej dávky v nezamestnanosti je totiž orientačný a informatívny, keďže nárok na dávku Sociálna poisťovňa v zmysle zákona posudzuje až po zaevidovaní žiadosti – dôležitý je dátum doručenia žiadosti o dávku Sociálnej poisťovni,“ vysvetlila riaditeľka odboru poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia Janette Trudmanová. Klient tiež musí splniť podmienku aspoň 730 dní poistenia v nezamestnanosti v posledných štyroch rokoch.

Informatívna suma dennej dávky sa klientovi následne automaticky zobrazí k danému dňu, kedy sa o jej výšku zaujíma. Vypočítava sa z dosiahnutého príjmu v posledných dvoch rokoch pred dňom zaradenia do evidencie uchádzačov o zamestnanie na príslušnom úrade práce, ktorý má Sociálna poisťovňa v danom čase k dispozícii od zamestnávateľov a z ktorého poistenec zaplatili poistné na poistenie v nezamestnanosti. Tieto údaje o obdobiach poistenia a zamestnávateľoch má klient k dispozícii v časti „Obdobia poistenia v nezamestnanosti“.

Informatívna suma dennej dávky predstavuje teoretickú sumu dennej dávky, ak by bol klient dnes zaradený do evidencie uchádzačov o zamestnanie a splnil by potrebnú dobu poistenia v nezamestnanosti aspoň 730 dní (2 roky) v posledných štyroch rokoch pred dňom zaradenia do evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade práce. Obdobie poistenia, ktoré už raz bolo započítané na vznik predchádzajúceho nároku na dávku, sa na vznik ďalšieho nároku na dávku nezapočítava.  Presnú sumu dennej dávky sa dozvie v konaní o priznaní dávky. Požiadať o ňu je možné buď na príslušnom úrade práce zároveň pri registrácii do evidencie uchádzačov o zamestnanie alebo po zaregistrovaní v pobočke Sociálnej poisťovne.

EUP ako úspešný projekt Sociálnej poisťovne

„Všetkým kolegom, ktorí sa na zlepšovaní našich služieb podieľali, patrí úprimná vďaka. Som rád, že klient a jeho potreby sú na prvom mieste a že pri vývoji nových služieb na to v súlade s našou stratégiou myslia a konajú,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška. Pridávanie nových funkcionalít do EUP rozširuje možnosti klienta komfortne získavať online informácie o  sociálnom poistení a odbremeňujú ho od zdĺhavejšieho vybavovania si svojich záležitostí v kamenných pobočkách Sociálnej poisťovne v jednotlivých regiónoch Slovenska.

Službu EUP spustila Sociálna poisťovňa do prevádzky v apríli 2022 a postupne rozširuje jeho obsah o všetky údaje, ktoré o poistencoch eviduje. Aktuálne eviduje viac ako 400 tisíc aktívnych užívateľov EUP. Sociálna poisťovňa s proklientskou službou EUP už trikrát (za roky 2022, 2023 a 2024) obhájila pozíciu najlepšieho projektu v kategórii digitalizácia spoločnosti na najväčšej konferencii o moderných technológiách na Slovensku – ITAPA.

Nové funkcionality v Elektronickom účte poistenca

  • Platobná brána
  • Informatívna suma dávky v nezamestnanosti

sú financované z Plánu obnovy a odolnosti.

 

Elektronický účet poistenca – prehľad aktuálne dostupných služieb:

Dôchodkové poistenie

  • Príprava na dôchodok rozšírenie od veku 39+ alebo Obdobia dôchodkového poistenia
  • Informatívna suma dôchodku
  • Konanie o dávke - Stav konania o dôchodkovej dávke
  • Prehľad vyplatených dôchodkových dávok
  • Rodičovský dôchodok

Nemocenské poistenie

  • Obdobia nemocenského poistenia
  • ePN – Elektronická práceneschopnosť
  • zmena adresy pobytu počas ePN
  • Prehľad vyplatených nemocenských dávok

Poistenie v nezamestnanosti

  • Obdobia poistenia v nezamestnanosti
  • Prehľad žiadostí a konanie o dávke
  • Informatívna suma dávky v nezamestnanosti

Úrazové dávky

  • Prehľad žiadostí a konanie o dávke
  • Prehľad vyplatených dávok

Príspevok za prácu v obecnej polícii

  • Konanie o príspevku za prácu v obecnej polícii
  • Prehľad vyplatených príspevkov za prácu v obecnej polícii

Účasť v II. pilieri

  • Výpis z registra zmlúv (Informácie o tom, či mám sporenie v II. pilieri a v ktorej DSS.)

 Poistné

  • Platby – úhrada poistného a nedoplatkov
  • Online platba
    • Prehľad platieb
  • Poistenie platené štátom
  • Prehľad poistení
  • Vylúčenia – obdobie, kedy sa poistenie neplatí
  • Prerušenia – obdobie, kedy sa sociálne poistenie prerušilo

 

 

Titulok
Tri proklientske novinky Sociálnej poisťovne v Elektronickom účte poistenca: Platobná brána pre úhradu poistného a nedoplatkov, stav konania o dôchodkovej dávke a informatívna suma dávky v nezamestnanosti
Dátum pridania

UPOZORNENIE

Členom už

2 roky 10 mesiacov
Pridal/a havrilova dňa Po, 15.7.2024 - 11:23

Vážení klienti,

dňa 15. 7. 2024 (pondelok) od 11:00 h bude pracovisko Sociálnej poisťovne, pobočka Bratislava, na Záhradníckej 153 z dôvodu technických príčin uzatvorené. Pracovisko bude otvorené zajtra 16. 7. 2024 (utorok) v čase otváracích hodín.

Za porozumenie ďakujeme.

Titulok
UPOZORNENIE
Dátum pridania

Upozornenie: Aktualizácia eSlužieb počas víkendu v dňoch 20. - 21. 4. 2024

Členom už

2 roky 10 mesiacov
Pridal/a havrilova dňa St, 17.4.2024 - 11:03

Sociálna poisťovňa oznamuje klientom, že počas víkendu v dňoch 20. a 21. 4. 2024 je plánovaná aktualizácia eSlužieb.

Z tohto dôvodu sa môžu vyskytnúť výpadky eSlužieb i webového portálu www.socpoist.sk. Dňa 20. 4. 2024 budú eSlužby úplne nedostupné. 

V tomto čase budeme pracovať na zlepšovaní našich služieb.

Za prípadné komplikácie sa ospravedlňujeme a ďakujeme za porozumenie.

Titulok
Upozornenie: Aktualizácia eSlužieb počas víkendu v dňoch 20. - 21. 4. 2024
Dátum pridania

Potravinári: Vyhlásenie na uplatnenie odvodovej úľavy je zverejnené v eSlužbách

Členom už

2 roky 10 mesiacov
Pridal/a havrilova dňa Ut, 26.9.2023 - 09:26

Sociálna poisťovňa zverejnila vyhlásenie na uplatnenie odvodovej úľavy pre zamestnávateľov-potravinárov v eSlužbách v časti Odvádzateľ poistného. Za mesiace august a september 2023 zamestnávateľ-potravinár zaplatí poistné v plnej výške, Sociálna poisťovňa vysporiada za tieto mesiace poskytnutú štátnu pomoc formou tzv. vratiek automaticky, bez nutnosti podania žiadosti o vrátenie tohto poistného. Za mesiace október 2023 až január 2024 bude zamestnávateľ-potravinár (po schválení poskytnutia štátnej pomoci Sociálnou poisťovňou) platiť znížené poistné za príslušný kalendárny mesiac.

Sociálna poisťovňa zároveň upozorňuje na nevyhnutnosť dodržiavania lehôt stanovených na podávanie vyhlásení pre poskytnutie štátnej pomoci. Viac informácií k odvodovej úľave nájdete na tu: www.socpoist.sk/potravinari  

Titulok
Potravinári: Vyhlásenie na uplatnenie odvodovej úľavy je zverejnené v eSlužbách
Dátum pridania

PLÁN PRAVIDELNEJ ÚDRŽBY eSLUŽIEB

Členom už

2 roky 10 mesiacov
Pridal/a havrilova dňa Pi, 26.5.2023 - 12:18

Sociálna poisťovňa informuje klientov, že systémovú údržbu elektronických služieb (eSlužby) zabezpečuje pravidelne každý utorok od 17.00 do 19.00 h. V čase údržby môžu byť eSlužby nedostupné. V prípade, ak utorok vychádza na prvý alebo posledný kalendárny týždeň v mesiaci, eSlužby sú v uvedenom čase dostupné.

Ďakujeme za porozumenie.

Titulok
Plán pravidelnej údržby eSlužieb
Dátum pridania

Nová aplikácia ZIUP

Členom už

3 roky 5 mesiacov
Pridal/a zajicek dňa Ne, 6.11.2022 - 18:34

Na splnenie povinnosti sprístupniť poistencovi informáciu o zmenách stavu individuálneho účtu zabezpečila Sociálna poisťovňa nové aplikačné programové vybavenie ZIUP - Individuálny účet poistenca. Prihlásenie sa do tejto aplikácie zostáva rovnaké ako v pôvodnej aplikácii (pre tých používateľov, ktorí sa do aplikácie prihlasujú cez adresu - nová aplikácia ZIUP - Individuálny účet poistenca bude na adrese TU.

Kategória e-Služieb
Titulok
Nová aplikácia ZIUP
Dátum pridania

Sociálna poisťovňa zlepšuje elektronické služby pre verejnosť

Členom už

3 roky 5 mesiacov
Pridal/a zajicek dňa Ne, 6.11.2022 - 18:34

Sociálna poisťovňa modernizuje elektronické služby (e-Služby) a pripravuje nový dizajn portálu, ktorý zjednoduší prihlasovanie a prácu v ňom. Najdôležitejšou zmenou bude to, že užívateľ bude mať na jedno prihlásenie k dispozícii všetky služby. Po skončení práce v jednej službe si bez nutnosti nového prihlásenia zvolí inú, pre neho prístupnú službu. Užívateľ sa aj naďalej bude prihlasovať do e-Služieb prostredníctvom GRID karty, tak ako doteraz. Sociálna poisťovňa bude o pripravovanej zmene priebežne informovať, vrátane možnosti oboznámiť sa s novým dizajnom portálu. Predbežne Sociálna poisťovňa počíta so zavedením zmien v priebehu februára 2018. 

Kategória e-Služieb
Titulok
Sociálna poisťovňa zlepšuje elektronické služby pre verejnosť

Užívatelia e-Služieb: Otestujte si prihlasovanie a prístupové práva

Členom už

3 roky 5 mesiacov
Pridal/a zajicek dňa Ne, 6.11.2022 - 18:32

Sociálna poisťovňa oznamuje užívateľom elektronických služieb, že si môžu otestovať prihlasovanie do e-Služieb v novom dizajne. Urobiť tak môžu cez linku TU. Užívatelia uvidia portál e-Služieb Sociálnej poisťovne a môžu si prehliadnuť nové usporiadanie všetkých e-Služieb. V rámci testu si zároveň môžu skontrolovať prístupové práva, ktoré im pridelila Sociálna poisťovňa (do 10. 2. 2018). Náhľad zároveň poskytne aj informácie prostredníctvom inštruktážneho videa. Sociálna poisťovňa včas oznámi užívateľom nasadenie tejto zmeny do prevádzky a prechod na nový dizajn e-Služieb, predpokladáme, že sa tak stane v priebehu mesiaca. V prípade otázok k e-Službám môžete kontaktovať Sociálnu poisťovňu na tel. číslach 0906 171 737, 02/32471737 alebo cez Kontaktný formulár.

Kategória e-Služieb
Titulok
Užívatelia e-Služieb: Otestujte si prihlasovanie a prístupové práva
Dátum pridania

Grid karty budú končiť 31. marca 2022. Aktivujte si nový prístup do e-Služieb

Členom už

3 roky 5 mesiacov
Pridal/a zajicek dňa Ne, 6.11.2022 - 18:31

Sociálna poisťovňa pripomína klientom, ktorí do e-Služieb ešte stále vstupujú pomocou Grid karty, aby si aktivovali nový prístup. Aktivácia je jednoduchá a klient získa bezpečný, ale aj rýchly a komfortný prístup do e-Služieb. Platnosť Grid kariet sa skončí o mesiac, teda 31. marca 2022. Po tomto termíne bude možné prihlásiť sa do e-Služieb Sociálnej poisťovne už len po novom – pomocou mena, hesla a mobilnej aplikácie, alebo tiež s elektronickým občianskym preukazom (eID).

Prechod na nový spôsob prihlásenia sa týka zamestnávateľov (pre službu Odvádzateľ poistného), SZČO (pre službu Saldokonto) a fyzických osôb (pre službu Individuálny účet poistenca). Pre nový prístup do e-Služieb si používatelia jednoducho stiahnu jednu z aplikácií FreeOTP, Google Authenticator alebo Microsoft Authenticator do svojho smartfónu (pre Android alebo iOS). Pomocou nej si nasnímajú QR kód z e-Služieb (len pri prvej aktivácii) a aplikácia im vygeneruje jedinečný kód, ktorým sa overí ich prístup. Pri každom ďalšom prihlásení pomocou mena a hesla vyzvú e-Služby používateľa, aby zadal jedinečný kód z mobilnej aplikácie a presmerujú ho do prostredia e-Služieb.

Po aktivovaní nového prihlásenia si klient môže spravovať svoj profil sám. Môže si zmeniť heslo v záujme ochrany pred zneužitím alebo si ho obnoviť, ak ho zabudne. Už nebude musieť navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne, ako to bolo napríklad pri strate Grid karty. Nový prístup predpokladá, že klient využíva jedinečnú mailovú adresu, ku ktorej nemá prístup iná osoba. Ak tú istú mailovú adresu využíva viacero klientov, upozorní ich na to správa v e-Službách.

Klientom, ktorí pre prístup do e-Služieb Sociálnej poisťovne v súčasnosti využívajú elektronický občiansky preukaz, sa pri prihlasovaní nič nemení. Naďalej budú môcť využívať tento spôsob prihlásenia. Zmena sa týka tých klientov, ktorí sa ešte stále prihlasujú pomocou Grid karty. Sociálna poisťovňa im odporúča, aby si aktiváciu nového prístupu nenechávali na poslednú chvíľu.

Klientom s Grid kartou uľahčí aktiváciu nového prihlasovania do e-Služieb tento návod:
Som užívateľ e-Služieb a chcem si aktivovať prístup s heslom

Video návod a ďalšie informácie nájdete tu:
Prechod z Grid karty na nové prihlasovanie do e-Služieb

Ďalšie návody tu:

Kategória e-Služieb
Titulok
Grid karty budú končiť 31. marca 2022. Aktivujte si nový prístup do e-Služieb
Dátum pridania